MOPS Tarnowskie Góry

Organizacja MOPS

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej jest jednostką organizacyjną gminy powołaną na mocy Uchwały Nr XIII/66/90 Miejskiej Rady Narodowej w Tarnowskich Górach z dnia 27 kwietnia 1990r. Ośrodek działa jako jednostka budżetowa na podstawie Statutu przyjętego Uchwałą Nr XXXIX/436/2013 Rady Miejskiej w Tarnowskich Górach z dnia 27 marca 2013r. 
Organizację, strukturę i zasady działania Ośrodka określa Regulamin organizacyjny. 
Bezpośredni nadzór nad działalnością Ośrodka sprawuje Burmistrz Miasta Tarnowskie Góry.


Struktura organizacyjna MOPS

W celu skutecznej realizacji zadań ośrodek funkcjonuje, jako system organizacyjny, którego istotnymi elementami są zasoby ludzkie (pracownicy, ich kwalifikacje, postawy i umiejętności).

Relacje formalne organizacji ośrodka zostały określone w formie regulaminu organizacyjnego, który normuje zakres funkcjonowania struktur wewnętrznych ośrodka, wraz z kompetencjami w sprawie wykonywania określonych zadań przez poszczególne komórki organizacyjne oraz hierarchię zarządzania, wyrażoną schematem struktury organizacyjnej ośrodka.

Ośrodek reprezentuje na zewnątrz Dyrektor, który sprawuje funkcję pracodawcy w stosunku do zatrudnionych pracowników. Dyrektor posiada upoważnienie do rozstrzygania w imieniu Burmistrza Miasta Tarnowskie Góry indywidualnych spraw z zakresu pomocy społecznej, świadczeń rodzinnych, świadczeń alimentacyjnych i dodatków mieszkaniowych.

 

Placówki wsparcia:

  • Dzienny Dom Pomocy dla Osób Starszych i Samotnych ul. Bytomska 15
  • Dzienny Dom Pomocy dla Osób Niepełnosprawnych ul. Strzybnicka 3
  • Schronisko dla Bezdomnych ul. Sienkiewicza 48
  • Zespół Mieszkań Chronionych ul. Grzybowa 211


Dział pomocy środowiskowej – placówki terenowe:

  • ul. Strzybnicka 3
  • ul. Broniewskiego 25
  • ul. Grzybowa 211
  • ul. Sienkiewicza 8
  • ul. Wyszyńskiego 135


Inne komórki organizacyjne:

  • Dział Finansowo Księgowy
    Sekcja Księgowości
    Sekcja Należności
    Stanowisko ds. Płac

  • Dział Pomocy Środowiskowej
    Stanowisko ds. Pierwszego Kontaktu
    Zespół ds. Świadczeń Przyznawanych Decyzją
    Zespół Realizacji Świadczeń

  • Dział Świadczeń Rodzinnych i Wychowawczych

  • Samodzielna Sekcja Funduszu Alimentacyjnego

  • Dział Dodatków Mieszkaniowych

  • Zespół ds. Organizacji i Kadr

  • Zespół ds. Obsługi Administracyjnej

  • Zespół ds. Informatyzacji

  • Dział Usług, Analiz i Programów
    Zespół ds. Usług
    Zespół ds. Analiz i Programów

  • Dział Pracy Socjalnej i Asysty Rodzin
    Zespół ds. Pracy Socjalnej
    Zespół Asystentów Rodziny
    Zespół ds. Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie

 

Osoby zarządzające:

Dyrektor - Urszula Krasińska