Organizacja MOPS
Menu dla: Organizacja MOPS
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej jest jednostką organizacyjną gminy powołaną na mocy Uchwały Nr XIII/66/90 Miejskiej Rady Narodowej w Tarnowskich Górach z dnia 27 kwietnia 1990r. Ośrodek działa jako jednostka budżetowa na podstawie Statutu przyjętego Uchwałą Nr XXXIX/436/2013 Rady Miejskiej w Tarnowskich Górach z dnia 27 marca 2013r.
Organizację, strukturę i zasady działania Ośrodka określa Regulamin organizacyjny.
Bezpośredni nadzór nad działalnością Ośrodka sprawuje Burmistrz Miasta Tarnowskie Góry.
Struktura organizacyjna MOPS
W celu skutecznej realizacji zadań ośrodek funkcjonuje, jako system organizacyjny, którego istotnymi elementami są zasoby ludzkie (pracownicy, ich kwalifikacje, postawy i umiejętności).
Relacje formalne organizacji ośrodka zostały określone w formie regulaminu organizacyjnego, który normuje zakres funkcjonowania struktur wewnętrznych ośrodka, wraz z kompetencjami w sprawie wykonywania określonych zadań przez poszczególne komórki organizacyjne oraz hierarchię zarządzania, wyrażoną schematem struktury organizacyjnej ośrodka.
Ośrodek reprezentuje na zewnątrz Dyrektor, który sprawuje funkcję pracodawcy w stosunku do zatrudnionych pracowników. Dyrektor posiada upoważnienie do rozstrzygania w imieniu Burmistrza Miasta Tarnowskie Góry indywidualnych spraw z zakresu pomocy społecznej, świadczeń rodzinnych, świadczeń alimentacyjnych i dodatków mieszkaniowych.
Placówki wsparcia:
- Dzienny Dom Pomocy dla Osób Starszych i Samotnych ul. Bytomska 15
- Schronisko dla Bezdomnych ul. Sienkiewicza 48
- Zespół Mieszkań Chronionych ul. Grzybowa 211
- Centrum Aktywności Seniorów (Dzienny Dom Pomocy dla Seniorów z Zaburzeniami Pamięci, Klub Seniora) ul. Janasa 11
Dział pomocy środowiskowej – placówki terenowe:
- ul. Sienkiewicza 8
- ul. Grzybowa 211
- ul. Sienkiewicza 8
Inne komórki organizacyjne:
- Dział Finansowo Księgowy ul. Janasa 9
Sekcja Księgowości
Sekcja Należności
Stanowisko ds. Płac - Dział Pomocy Środowiskowej
Stanowisko ds. Pierwszego Kontaktu ul. Sienkiewicza 8
Zespół ds. Świadczeń Przyznawanych Decyzją ul. Sienkiewicza 8
Zespół Realizacji Świadczeń ul. Janasa 9 - Dział Świadczeń Rodzinnych i Wychowawczych ul. Janasa 9
- Samodzielna Sekcja Funduszu Alimentacyjnego ul. Janasa 9
- Dział Dodatków Mieszkaniowych ul. Wyszyńskiego 135
- Zespół ds. Organizacji i Kadr ul. Janasa 9
- Zespół ds. Obsługi Administracyjnej ul. Janasa 9
- Zespół ds. Informatyzacji ul. Janasa 9
- Dział Usług, Analiz i Programów ul. Sienkiewicza 8
Zespół ds. Usług
Zespół ds. Analiz i Programów - Dział Pracy Socjalnej i Asysty Rodzin ul. Sienkiewicza 8
Zespół ds. Pracy Socjalnej
Zespół Asystentów Rodziny
Zespół ds. Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie
Osoby zarządzające:
Dyrektor - Urszula Krasińska